2012 m. spalio 19 d., penktadienis

Eglė Šabonaitė, II kursas psichologija, Turgaus stebėjimas

Turguje parduodami batai
     Šiais laikais turgaus funkcija smarkiai pakito. Seniau žodis "turgus" reiškė vietą, kurioje gali įsigyti rankų darbo prekių pigesne kaina, o svarbiausia - derėtis. Prekės buvo kokybiškos ir dažniausiai vienetinės, unikalios.
      Nors šių dienų sampratoje žodyje "turgus" ši potekstė lieka, tačiau pačios prekės labai pakito. Didžioji jų dalis yra masinės gamybos, atvežtos iš užsienio. Jų kokybė suprastėjusi, o dažnai ir derėtis nebegali. Turgus tapo savotiška parduotuve. O žmonės jame lankosi tik dėl įsivaizduojamos senosios reikšmės, nors ir pirkėjai, ir pardavėjai, ir prekės pasikeitė...


Dirbtinių gėlių kioskas
       Pirmojoje nuotraukoje matome išdėliotus batus. Jų gausa masina žmones, todėl jie ir surikiuoti gausiai, vieni šalia kitų. Tai kuria įspūdį, kad žmogus gali rinktis iš didelės pasiūlos, nors ir dauguma prekių panašios ir dažnai gali rasti tą pačią prekę už kampo...
"Prabangūs" kostiumai
           Antroje nuotraukoje - dirbtinių gėlių kioskelis. Seniau žmonėms estetinį grožį kėlė gyvos gėlės, bet atkreipiant dėmesį į dirbtinių gėlių kiekį (visas kioskelis!) - šis požiūris pasikeitė. O gal tik siekiama jį pakeisti, nes juk renkiesi tik iš to, ką siūlo...

        Šie kostiumai patraukė akį, nes yra labai blizgios medžiagos, puošti blizgučiais... Galima manyti, kad tai turėtų sukelti "prabangos" įspūdi, nors man tai atrodo labai neskoningai. Taip formuojamas vartotojo požiūris, kad tokios prekės atspindi jo "aukštą" socialinį sluoksnį, nors dažniausiai sukuria būtent priešingą požiūrį...

1 komentaras: