2012 m. spalio 18 d., ketvirtadienis

Ieva Luneckaitė, sociologija, pažinčių svetainių etnografija


Hotnot.lt – vienas iš daugelio Lietuvoje veikiančių pažinčių portalų. Portale vyraujanti publika – vos sulaukę pilnametystės, dažnai mokyklos dar nebaigę asmenys. Portalo populiarumas greičiausiai slypi nariams suteikiamoje galimybėje kitus lankytojus vieno mygtuko paspaudimu įvertinti – hot jie, ar not. Vertinimas yra skiriamas asmeniniam nario profiliui, kurį kiekvienas kuria individualiai – parinkdamas spalvinę aplinką, foninę muziką, aprašydamas save ir įkeldamas asmenines nuotraukas. Kito nario profiliui skirtas įvertinimas sąlygoja, ar bus užmegzta pažintis, ar ne. Panaršius portale tampa akivaizdu, kad būtent vizualinė medžiaga yra pagrindinė daugelio portalo narių savęs pristatymo forma.
Hotnot.lt didesnę dalį narių sudaro merginos. Kiekviena jų pateikia 3-7 savo nuotraukas. Nuotrauka demonstruoja toli gražu ne vien narės išvaizdą. Tai, kokią nuotrauką pasirenkama įkelti, atskleidžia, kaip mergina suvokia, kas yra patrauklu kitiems portalo nariams.

Hotnot.lt portale išryškėja dvi pagrindinės tendencijos. 

 

 Viena dalis portalo narių pateikia save pabrėždamos seksualumą, t.y. demonstruodamos figūrą, apnuogintas kūno linijas, palaidus plaukus. Nuotraukose pastebimos tos pačios nenatūralios pozos. Akivaizdu, kad pasisekimo, teigiamų įvertinimų virtualioje erdvėje siekiama įsitikinus, kad juos lemia merginų fizinis patrauklumas.   

  


Kita aiškiai pastebima dalis portalo narių sukuria atsvarą pirmajai grupei:




Šios merginos kūno nedemonstruoja visiškai. Jų vertinimui hot/not pateikiamose nuotraukose iš arti užfiksuotas veidas, rodos, spinduliuojantis draugiškumu bei meilumu. Per nuotrauką užmezgamas akių kontaktas su žiūrovu. konstruojamas kaip gležna, miela asmenybė, atvira nuoširdžiam bendravimui. 

 

Merginų nuotraukos atspindi, kad jas pateikusiųjų nuomone, portale pažinčių ieškančios publikos  prielankumą nulemia paprastumas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą