2012 m. spalio 18 d., ketvirtadienis

Lina Birškytė, Sociologija, Pažinčių svetainių etnografija




Akivaizdu, jog interneto erdvėje tapatybės kūrimas vyksta skirtingai, nei fizinėje realybėje. Asmuo turi galimybę pats pasirinkti kokią informaciją apie save pateikti, o kurią nuslėpti, pagražinti, ar apskritai sukurti. Simuliacijos įgalina kurti nebūtinai objektyvų savęs vaizdą, dažnu atveju stengiamasi  pateikti „idealųjį-save“, siekiamybę. Vienas iš pagrindinių virtualaus-aš kūrimo dalių – fotografijos, kurias viešina patys internautai.

 Apžvelgsiu vieno didžiausių  pažinčių portalų Lietuvoje (pažintys.lt) TOP ir Popular skiltyse esančių vaikinų ir vyrų fotografijas. Šiose skiltyse atsiduria daugiausia peržiūrų bei laiškų sulaukusios anketos, patys populiariausi portalo nariai, tad galima būtų teigti, jog bent iš dalies šie nariai atspindi vyraujantį tipažą.


Pirmasis į akis krintantis dalykas – nuogo kūno demonstravimas. Didelė dalis vyrų savo anketose yra įkėlę bent iki pusės nuogą atvaizdą, nemaža jų nuogumą demonstruoja jau pagrindinėje profilio nuotraukoje. 
Taip pat anketose įprasta pateikti tik savo kūno nuotraukas, atskyrus kūną nuo veido. Pastebėtina, jog tai daroma ne dėl tapatybės slėpimo, nes anketose įkelta ir portretų. Nariai nevengia išryškinti vyriškumo simbolizuojančius raumenis tiek pozomis, tiek ir retušavimo programų pagalba. Net ir tie vyrai/vaikinai, kurie iš pirmo žvilgsnio nesiekia atkreipti dėmesio savo kūnu, vis vien į anketą įkelia bent buitišką nuotrauką su apnuogintu kūnu.



Taip pat įprasta anketose viešinti nuotraukas iš savo laisvalaikio, kuris, kaip taisyklė, susijęs su užsiėmimais, kurie visuomenėje laikomi vyriškais. Portalo nariai afišuoja, jog užsiima sportu, ypač ekstremaliomis jo šakomis. Daug dėmesio sulaukia boksas, snieglenčių sportas, vandens sportas, o ypač – motociklai. Taip dar įtaigiau kuriamas stipraus, atletiško, drąsaus vyro įvaizdis, kuris ne tik puikios kūno formos, bet iš tiesų pasižymi fizine jėga.




Populiariausiuose vyrų anketose sutinkamas vizualinis savo finansinės ir socialinės padėties vaizdavimas. Siekiama parodyti, jog vyras yra materialiai apsirūpinęs per piniginę galią simbolizuojančius daiktus kaip, pavyzdžiui, prabangus automobilis. Vyrai mielai demonstruoja nuotraukas šalia savo (arba nebūtinai) mašinos, kelia savo namų aplinkos nuotraukas ar aplankytų vietų nuotraukas, nemaža nuotraukų ir iš egzotiškų kelionių.


Apibendrinant, galima teigti, jog portale vyraujantis nario tipažas yra mačo-vyras. Stiprybė demonstruojama visais aspektais: fizine galia, užsiėmimais, finansiniais ištekliais. Bene geriausiai šį tipažą hiperbolizuotai atskleidžia žemiau esanti nuotrauka – sportiškas, pusnuogis, su auksiniu laikrodžiu ant riešo, o fone galima įžiūrėti stovint automobilį, - štai ir pilnas mačo komplektas.



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą